Αναδημοσίευση από Volonakinews.gr/ Πρώτη Δημοσίευση: 22.08.19
Της Δώρας Μιχαήλ
Όχι άλλες ετερόφωτες επιχειρήσεις- Προσοχή σε αυτό που μου ονομάζετε “βελτιωμένο ή νέο”!!!
Είναι πολλοί οι Βολιώτες εν δυνάμει επαγγελματίες, αλλά και ενεργοί επαγγελματίες που κάθε χρόνο τέτοια εποχή με πλησιάζουν για να συζητήσουμε τις ιδέες τους, για να τους συμβουλέψω ποια επιχείρηση ταιριάζει σε ποια πιάτσα ή περιοχή και κυρίως για να μου μεταφέρουν τα σχέδια τους για τη νέα σεζόν.
Εκτιμώ πως εκτιμούν την εμπειρία μου πια στο επιχειρηματικό κομμάτι, όμως θέλω να σεβαστούν και τις γνώσεις μου που έχουν αποκτηθεί με θυσίες, διάβασμα, μέσα από ειδικά σεμινάρια και σπουδές πάνω στο αντικείμενο.
Σήμερα εκνευρίστηκε ένας καλός φίλος και επαγγελματίας, όταν του είπα από τις πρώτες προτάσεις που χρησιμοποίησε ότι δεν θέλω ν ακούσω παρακάτω, ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΙ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ!
Το να ξέρεις ν ακούς, είναι βασικό χαρακτηριστικό ενός καλού επιχειρηματία.
Όταν βλέπεις μια πετυχημένη επιχείρηση και θες να την αντιγράψεις, θεωρώντας πως θα φέρει έσοδα και σ εσένα, έχεις ήδη κάνει το πρώτο μεγάλο λάθος. Δεν έχεις καν σκεφτεί, ότι πριν από εσένα ή ταυτόχρονα το σκέφτονται και θα το κάνουν και άλλοι και αυτό το μοτίβο επιχείρησης θα γίνει….”μανιτάρι”!
Θυμάστε εκείνη την μόδα με το “γιαούρτι-παγωτό”, δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα για ευνόητους λόγους, που ξαφνικά σε κάθε γωνιά έβλεπες και από ένα πανομοιότυπο μαγαζί ν ανοίγει;
Το μόνο που κατάφερνε το καθένα από αυτά, ήταν να μειώνει και από λίγο τους τζίρους όλων των υπολοίπων και όχι να κάνει το ίδιο μεγάλους τζίρους!
Πρόκειται για ετερόφωτες όπως ονομάζονται επιχειρήσεις, με μικρή διάρκεια ζωής. Για θυμηθείτε; Έτσι όπως άνοιξαν, δεν έκλεισαν και οι περισσότερες;
Ξεκίνα να σκέφτεσαι περισσότερο ως πελάτης. Ως καταναλωτής. Τι σου λείπει εσένα ως προϊόν ή υπηρεσία;
Βρες το κενό της αγοράς. Κάνε έρευνα αγοράς. Δημιούργησε το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.
“Έρευνα- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” θέλω να τα θυμάστε!
Με φωνάζει ένας άλλος και μου λέει: Φέρνω ένα βελτιωμένο προϊόν στην αγορά!
Δεν θα σας πω τι μου είπε, αλλά τι δεν σκέφτηκε!
Ένα βελτιωμένο προϊόν για την επιχείρηση σου, δεν είναι ένα προϊόν που σίγουρα χρειάζεται ο πελάτης σου!
Για παράδειγμα ας πούμε ότι έχεις μάρκετ και δημιουργείς μια λωρίδα με ταμεία στα οποία ο πελάτης αυτοεξυπηρετείται. Εσένα σε βολεύει. Γλιτώνεις χρήματα και ταυτόχρονα σκέφτεσαι ότι φέρνεις μια καινοτομία.
Όχι. Έναν μπελά φέρνεις, γιατί δεν μπορούν όλοι το ίδιο εύκολο να τα βγάλουν πέρα με τα μηχανήματα και με τις αυτόματες διαδικασίες εξυπηρέτησης.
Οι καινοτομίες πρέπει ν αξιολογούνται μέσα από “τον φακό της αγοράς”!
Με ρώτησε ποιός είναι ο σωστός τρόπος να καινοτομήσεις σε μια εποχή με τόσο σκληρή οικονομία.
Ξεκάθαρο. Ξέχνα τους μεγάλους προϋπολογισμούς. Καινοτομία δεν σημαίνει μεγάλο κόστος. Στηρίξου στο ανοιχτό λογισμικό ανοιχτής πηγής (open-source softeware), σε διαδικτυακά εργαλεία και εικονικά πρότυπα για να δοκιμάσεις φθηνά τις ιδέες σου. (Αν δεν καταλαβαίνεις, θα σου δείξω τον τρόπο).
Και επίσης, σε αντίθεση με όσα έχω διδαχθεί, αλλά με βάση όσα η εμπειρία μου, μου έμαθε, θα σου πω: Σταμάτα να σκέφτεσαι πολύ και να θες να τελειοποιήσεις την ιδέα. Βγες στην αγορά. Δες τις αντιδράσεις και ξεκίνα τις αλλαγές και τις βελτιώσεις. Η αγορά θα σου δείξει τον δρόμο.
Μαρκετίστικα λάθος αυτό που θα πω, εμπειρικά το πιο σωστό, το έχω τσεκάρει σε πολλές επιχειρήσεις: Μην σπαταλάς χρόνο στο επιχειρησιακό πλάνο. Εστίασε στην υλοποίηση της ιδέας!
Λάβε αποφάσεις. Πάρε ρίσκα. Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν όσο ποτέ γρήγορες αποφάσεις. Και αν δεις ότι απέτυχες, εγκατέλειψε γρήγορα και βάλε μπρος την επόμενη ιδέα.
Μόνο μη ξεχάσεις, να μάθεις από την αποτυχία σου και αφού μάθεις από αυτή, κατέγραψε την σε μια ακόμα εμπειρία, λιθαράκι της επιτυχίας που έρχεται!
Τέλος, κάτι που ξέχασα σχετικά με την καινοτομία που θέλετε να πετύχετε όλοι ή τουλάχιστον αυτοί που δεν θέλετε απλά να δημιουργήσετε ετερόφωτες επιχειρήσεις.
Μια μικρή συμβουλή, δουλεμένη και πετυχημένη είναι κάτι που ανέφερα και παραπάνω επιγραμματικά.
ΟΧΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΟΥ ΣΤΟΙΧΗΜΑ!
Αυτό είναι ρίσκο!
Πολλά μικρά πειράματα, που θα σου κοστίσουν φθηνά, δεν θα βάλουν σε ρίσκο την ασφάλεια σου. Διαφορετικά πειράματα μεταξύ τους. Όποιο δεν τρέχει, τελειώνει για να μη σε τελειώσει. όποιο τρέξει, το εξελίσσεις και το βελτιώνεις.
Δώσε νέες ιδέες, υπηρεσίες και προϊόντα αλλά με μέτρο…σαν δοκιμή και από τη “γεύση” των πελατών σου – που πρέπει να μάθεις να αποκωδικοποιείς, όχι μόνο με γνώμονα τον τζίρο, αλλά και την εμπειρία που τους δημιούργησες εσύ και αυτό που τους πούλησες, αφού η ανάκληση της εμπειρίας στην μνήμη του είναι αυτή που θα τον οδηγήσει ξανά στο μαγαζί σου ή όχι- θα κινηθείς μελλοντικά!
Και μίλα, ρώτα τους, άνοιξε συζήτηση μαζί τους, είναι τόσα πολλά αυτά που έχουν να σου πουν!
Μάθε ν ακούς με τη ψυχή σου….
Δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, την βρίσκεις πάντα στους πετυχημένους επιχειρηματίες!
Ελπίζω να βοήθησα….
Σας φιλώ, πάντα δίπλα σας…
Δώρα.